Ogłoszenie o zamówieniu
Adres strony
internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków
Zamówienia:
www.mosir.kielce.pl
OGŁOSZENIE O
ZAMÓWIENIU - usługi
Kielce:
Usługi sprzątania i utrzymania czystości na terenie obiektów Miejskiego Ośrodka
Sportu i Rekreacji w Kielcach w roku 2014.
Numer ogłoszenia: 451344 - 2013; data zamieszczenia: 06.11.2013
Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy: zamówienia
publicznego.
SEKCJA I:
ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA
I ADRES: Miejski
Ośrodek Sportu i Rekreacji , ul. Żytnia 1, 25-018 Kielce, woj. świętokrzyskie,
tel. 041 3449239, faks 041 3440375.
- Adres strony internetowej
zamawiającego:
www.mosir.kielce.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Inny:
samorządowy zakład budżetowy gminy.
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi sprzątania i utrzymania czystości na terenie
obiektów Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kielcach w roku 2014.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usług sprzątania i
utrzymania czystości na terenie obiektów sportowo-rekreacyjnych MOSIR w
Kielcach w roku 2014: A) Stadion piłkarski przy ul. Ściegiennego 8 w Kielcach
B) Stadion piłkarski przy ul. Szczepaniaka 29 w Kielcach C) Wielofunkcyjna Hala
Sportowa przy ul. Bocznej 15 w Kielcach D) Boisko piłkarskie przy ul.
Kusocińskiego 53 w Kielcach 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i zakres
czynności do wykonania w ramach świadczonych usług zawiera załącznik nr 8 do
siwz. Przed sporządzeniem oferty należy dokonać wizji lokalnej terenów i
pomieszczeń objętych zamówieniem na obiektach. W sprawie ustalenia terminu
wizji należy kontaktować się z : - Zespół Obiektów Sportowych ul. Ściegiennego
8 i Szczepaniaka 29 i Kusocińskiego 53- z kier. Jackiem Domoradzkim, tel: 41
3349094 lub 608 07 88 88 -Zespół Obiektów Sportowych Hala Legionów ul. Boczna
15 - z kier. Dariuszem Misiorowskim- tel. : 41 3480943 lub 66201908;.
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz
wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje
udzielenie zamówień uzupełniających w wysokości do 20% wartości całości
zamówienia podstawowego , polegających na usłudze sprzątania i utrzymania
porządku w obiektach MOSIR.
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.91.00.00-9, 90.91.12.00-8.
II.1.7) Czy
dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy
dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS
TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
Informacja
na temat wadium: 1. Wykonawca
przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie: 6 000,00
zł (słownie: sześć tysięcy 00 100) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu
składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących
formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej
kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach
ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w
art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty. W przypadku wniesienia wadium:
1) w pieniądzu, wraz z ofertą należy złożyć oryginał lub kopię potwierdzenia
wykonania przelewu wadium poświadczoną za zgodność z oryginałem zgodnie z
opisem rozdz. XV pkt 1 lit.h) SIWZ; 2) w pozostałych formach, wraz z ofertą
należy złożyć dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie oryginału i
dodatkowo należy dołączyć do oferty (spiąć z ofertą) jego kopię poświadczoną za
zgodność z oryginałem w sposób opisany w rozdz. XV pkt 1 lit. h) SIWZ. Zaleca
się nie spinać w sposób trwały oryginału dokumentu wniesienia wadium z ofertą,
gdyż w przypadku zwrotu wadium, Zamawiający zwraca Wykonawcy oryginał
dokumentu. 4.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto:
Bank ING Oddział Kielce nr rachunku: 98 1050 1461 1000 0023 5341 5751 z dopiskiem:
Wadium w przetargu na: Usługi sprzątania i utrzymania czystości na terenie
obiektów Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kielcach w roku 2014.
5.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na pisemny wniosek Wykonawcy, który
wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6.Zamawiający zwróci
wadium: wszystkim Wykonawcom, niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty
lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została
wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 10, 7. Wykonawcy, którego
oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w
sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego
wykonania umowy. Uwaga: Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez
Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8a), jeżeli w wyniku
rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Jeżeli
wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,
pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za
przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy. 9. Zamawiający zatrzymuje
wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym
mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa
w art. 25 ust. 1 Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z
przyczyn nieleżących po jego stronie. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z
odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi
podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w
ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się
niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
III.2)
ZALICZKI
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- Zamawiający dokona oceny
spełniania warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy pzp-
wg wzoru jak w zał. 3 do siwz; wg formuły: spełnia albo nie spełnia
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- Warunek zostanie uznany za
spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał lub wykonuje co
najmniej 2 usługi polegające na sprzątaniu w budynkach lub na terenach
zewnętrznych, o wartości brutto każdej usługi w ciągu 12 miesięcy jej
świadczenia nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto Zamawiający oceni
spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie Wykazu wykonanych
, wykonywanych usług , jak w zał. Nr 4 do siwz wg formuły: spełnia albo
nie spełnia.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- amawiający dokona oceny
spełniania warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy pzp-
wg wzoru jak w zał. 3 do siwz; wg formuły: spełnia albo nie spełnia
- III.3.4) Osoby zdolne do
wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- Warunek zostanie uznany za
spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 13 osobami
zdolnymi wykonać zamówienie. Zamawiający oceni spełnienie warunków
udziału w postępowaniu na podstawie Wykazu osób przewidzianych do
wykonania zamówienia, jak w zał. nr 7 do siwz wg formuły: spełnia albo
nie spełnia.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i
finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
- Warunek zostanie uznany za
spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że: posiada ubezpieczenie od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 200 000,00 zł na
jedno i więcej zdarzeń w zakresie określonym niniejszym zamówieniem wraz
z zapłatą składek wymaganych na dzień otwarcia ofert. Suma gwarancyjna
stanowi łączną wartość odpowiedzialności Wykonawcy za wszelkie ryzyka z
tytułu realizacji zamówienia Ocena spełniania tego warunku zostanie
dokonana na podstawie dokumentów wymienionych w rozdz. X pkt 3 ppkt d)
niniejszej SIWZ;
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W
CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz
wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również
wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat
przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały
wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane
należycie;
- wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że
wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W
zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- aktualne
zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie
zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
- nie
zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i
zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie
orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4)
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) pisemne
zobowiązanie innych podmiotów tj. tych o których mowa w art. 26 ust. 2b Pzp, do
oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich
przy wykonaniu zamówienia w postaci: wiedzy i doświadczenia, potencjału
technicznego, finansowego, osób zdolnych do wykonania zamówienia, wraz z
informacją o udziale (bądź nie) tych podmiotów w realizacji zamówienia ; wg
wzoru, jak w zał. nr 6 do siwz ( w oryginale) b) pełnomocnictwo do
reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego Wykonawców występujących wspólnie w przypadku wspólnego ubiegania
się o udzielenie niniejszego zamówienia; (oryginał lub kopia poświadczona przez
notariusza!!!) c) pełnomocnictwo określające jego zakres, w przypadku, gdy
oferta, oświadczenia Wykonawcy i inne dokumenty są podpisane lub potwierdzane
za zgodność z oryginałem przez pełnomocnika Wykonawcy; (oryginał lub kopia
poświadczona przez notariusza!!!)
SEKCJA IV:
PROCEDURA
IV.1) TRYB
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1)
Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA
UMOWY
przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Wszelkie
zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem
nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania art. 144 ustawy Prawo
zamówień publicznych. 2. Zmiana postanowień niniejszej umowy w zakresie
odnoszącym się do ceny, terminu i sposobu realizacji, jest dopuszczalna w
przypadku: 1) zaistnienia siły wyższej uniemożliwiające wykonanie przedmiotu
umowy zgodnie z jej postanowieniami lub obowiązującymi przepisami prawa; 2)
zmiany obowiązującej wysokości podatku od towarów i usług w przypadku, gdy
zmiana ta spowoduje zwiększenie lub zmniejszenie kosztów wykonania umowy po
stronie Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub zmniejszenia
wynagrodzenia należnego Wykonawcy o kwotę stanowiącą różnicę między nowo
obowiązującą, a dotychczasową wysokością podatku od towarów i usług, jednakże
wyłącznie za okres po wejściu w życie zmiany jego wysokości, przy czym zmianie
ulegnie wyłącznie cena brutto; 3. Zmiany, o których mowa w ust. 2 muszą być
poprzedzone zawarciem aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.mosir.kielce.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji ,25-018 Kielce ul. Żytnia 1, Ip. pokój nr
5..
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.11.2013 godzina 10:00, miejsce:
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji ,25-018 Kielce ul. Żytnia 1, Ip. sekretariat
..
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Załączniki: Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Załączniki od 1 do 9 do siwz Załączniki od 1 do 9 do siwz
|